2016年8月17日 星期三

奶油酥餅 Butter Cookies


@ 17/08/2016@

Fruitful emotional feelings day. Not in the sense of my working nor any baking experience, but getting to know a lot things that is going to happen, the feelings just up and down.

There is a team member will be transferred to other team, there is a team member asked for transfer to another department, there is a team member will be on training on the coming bank holiday, there is a team member will be on examination on the coming bank holiday, there will be extremely staff shortage on the coming bank holiday, there is a intern will last day on this Friday. A lot of not harmful news today, yes its not really harmful but it can accumulate to mean a day feelings.

When talk about leaving, always give me a sick feeling, whoever the person is. I try to console myself, convince myself that the world is round and we'll get in touch one day again.

Running short of time to prepare something special for lovely intern gal, not luxury but this is the simplest i could do it for her, all da best!





*********************************************************************************
@ 28/05/2016 @
趁著週六,和朋友來了個午後咖啡小聚。久未和朋友聊天,每次都是他在講我在聽,突然覺得我變成了一個很愛聽故事的小朋友,很專心的在聽他說故事,也是事實,也是看法,也是意見。

溫暖的太陽下,一杯熱巧克力,我卻慢慢喝了3個小時。可見得,並不是英國的每一天,都能得到太陽的溫暖;並不是每個人的人生,都能時時刻刻得到愛人和親人的溫暖。眼前的朋友,正在適應沒有了另一半的日子,相處了12年11個月,說走就走,很多生活起居突然間沒有了照應,柴米油鹽雖然也並不是難辦之事,睹物思人的角落,扣人心炫的回憶,並不是嘴上說放下,心裡就能毫無保留的放下,哪怕還是不認輸的跟朋友說了自己沒事的、自己一定會熬過來的。

他說他是個很堅強的人,也是個很驕傲的人。可是我卻不由自主的為他難受,表面上的堅強是要告訴全世界‘沒有他我也能活得很好’,嘴巴上說的堅強是為了隱藏自己內心的懦弱。霎那間我不懂得要如何安慰眼前的這位朋友,我本想讓他轉話題,可是他想說,我唯有靜靜的聽,可能,他要抒發的壓抑已久的情緒,可能,他就是要有人聽他說。

我希望他能活得很好,我曾經安慰一個失戀的朋友 - everyone is deserve to have a better future without anyone, make peace of the past so it won't spoils present and future

我想告訴他這段話,可是獅子星座的人,性格帶有獅子的高傲,並不想在我面前表面的軟弱孤僻。我想,他願意告訴我這些事情,是因為他知道,我是個默默在支持他的朋友,即使我總是靜靜的。

我還是幸運的,至少他面臨的事情,並沒有調譜進我的樂章,希望將來也沒有人為我編寫這樣的詞。還是堅持我所堅持的,細水長流,珍惜當下。

親愛的朋友,不能為你做些什麼,希望簡單的奶油酥餅能偶爾能為你帶來一絲絲的曙光溫暖。



材料:
中粉 150g,玉米粉 30g,蛋黃粉 20g,泡打粉 1茶匙;
奶油 150g,糖粉 50g;

步驟:
1. 所有粉類過篩。
2. 奶油+糖粉打至顏色變淺,蓬鬆泛白。
3. 篩入粉類,輕柔成麵團。
4. 用保鮮膜包起,滾成長圓柱形,大概直徑3cm。放入冰箱冷凍15分鐘左右,稍微硬身但可以操作的狀態。(若選擇擠花型,就把揉好的麵團裝入擠花袋,擠在烤盤上。)
5. 取出切片,放入已預熱180度的烤箱,以180度烤15分鐘。




沒有留言:

張貼留言